آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

وضعیت بد استخرها و مجموعه‌های آبی مشهد| شنا درباتلاق!

  • کد خبر: ۸۶۴۲۶
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
وضعیت بد استخرها و مجموعه‌های آبی مشهد| شنا درباتلاق!
استخر‌ها و مجموعه‌های آبی مشهد این‌روز‌ها دوباره شروع به کار کرده اند؛ اما هنوز هم رونق سابق را ندارند.

بهنام اخوت | شهرآرانیوز؛ چند‌صباحی می‌شود که خبر بازگشایی استخر‌ها و مجموعه‌های آبی از رونق افتاده است، با‌این‌همه هنوز هم خبری از استقبال گرم پیش از کرونایی مردم از این تفریح آبی نیست. گویا در بخش حرفه‌ای هم بسیاری از شناگران قید این رشته ورزشی را زدند و ترجیح دادند یا خانه‌نشین شوند یا رشته ورزشی‌شان را تغییر دهند.

زمزمه‌های از‌راه‌رسیدن موج ششم شیوع ویروس کرونا هم قوز بالای قوز شده تا همین شمار اندک مردم هم از حضور در استخر‌ها و مجموعه‌های آبی منصرف شوند. بسیاری از استخر‌ها به‌سبب همه این مشکلات حتی اقدام به بازگشایی هم نکردند و با‌وجود مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا برای عادی‌شدن فعالیت‌های مجموعه‌های آبی، باز هم خبری از به‌راه‌افتادن دوباره آن‌ها نیست. گویی گرد خاموشی به این مجموعه‌ها پاشیدند و شنا در آب‌های استخرها، کج‌دار‌و‌مریز انجام می‌شود.

از ترس تا خرج

صحبت استخردار‌ها و مردم رو‌در‌روی یکدیگر است. یکی از ترس ویروس ترسناک می‌گوید و دیگری با افزایش چشمگیر هزینه‌ها و کاهش استقبال، تمایلی به بازگشایی ندارد. مجید مشتاق‌عشق، رئیس هیئت شنای خراسان‌رضوی، ۲ دلیل عمده استقبال‌نکردن مردم از بازگشایی استخر‌ها و مجموعه‌های آبی را این‌چنین عنوان می‌کند: در وهله اول مردم هنوز به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا می‌ترسند. این ترس سبب می‌شود تا آن‌ها از آمدن به استخر خودداری کنند. از‌سوی‌دیگر هزینه‌ها هم بالا رفته و شرایط اقتصادی به‌گونه‌ای است که استخر‌رفتن نه برای مردم به صرفه است و نه استخردار حاضر است با این قیمت‌های حامل انرژی و افزایش چشمگیر قیمت کلر، نسبت به بازگشایی استخرش اقدام کند.

وی می‌افزاید: برنامه این است که تا پایان سال شرایط کرونایی در کشور بهبود یابد و به رنگ آبی برسیم و فکر می‌کنم عملا فعالیت‌های جدی در حوزه رشته شنا چه همگانی و چه قهرمانی به تابستان سال آینده می‌افتد. مشتاق یادآور می‌شود: ما همین حالا نزدیک ۱۰۰۰ شناگر دختر‌و‌پسر داریم که فقط یک‌سومشان برای حضور در برنامه‌های تمرینی‌شان به استخر ما می‌آیند. مشتاق در واکنش به مسئله بالا‌رفتن قیمت بلیت استخر‌ها و مجموعه‌های آبی اظهار می‌کند: من احساسم این است که نباید قیمت‌ها را بالا برد، چرا‌که واقعیت آن است که مردم واقعا ندارند و در این شرایط نمی‌آیند.

تعرفه‌هایی همراه با تبصره

حمزه حکیم‌پور، مسئول امور باشگاه‌های خراسان‌رضوی، درباره افزایش قیمت بلیت استخر‌ها و مجموعه‌های آبی می‌گوید: تعرفه سال‌۱۴۰۰ مشخص است و اگر جایی بیش از این می‌گیرند، قطعا تخلف است و مردم به ما اطلاع دهند تا برخورد کنیم. وی اضافه می‌کند: تعرفه بلیت استخر با سقف ۳‌ساعت برای استخر‌های ممتاز ۵۷‌هزار تومان، درجه‌یک ۵۰‌هزار تومان، درجه ۲، ۳۷‌هزار تومان و برای استخر‌های معمولی بین ۱۹‌تا ۲۵‌هزار تومان است.

حکیم‌پور با اشاره به تعرفه مجموعه‌های آبی، چون موج‌های آبی، خروشان، آفتاب و... اظهار می‌کند: تعرفه این مجموعه‌ها هم برای آن‌ها که درجه ممتاز دارند، قطعا بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان نیست و برای درجه‌یک‌ها چیزی بین ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان است. با وجود این سخنان مسئول امور باشگاه‌های خراسان‌رضوی، مشاهدات عینی شهرآراورزشی نشان می‌دهد که برخی استخر‌های سطح شهر مشهد تعرفه‌هایی بالاتر از این می‌گیرند؛ تعرفه‌هایی از ۶۰‌هزار تومان تا ۷۰‌هزار تومان! با‌وجود‌این هر کدام از این مجموعه‌ها با برخی آپشن‌های بی‌اهمیت، این مسئله را توجیه می‌کنند.

شیوع ششم و ضربه‌ای مهلک

بسیاری از استخرداران و مالکان مجموعه‌های آبی از استقبال‌نکردن مردم و فعالیت کج‌دار‌و‌مریز گلایه دارند؛ اما تهدید اصلی را خبر از‌راه‌رسیدن قریب‌الوقوع پیک ششم ویروس کرونا می‌دانند. محمدرضا علیزاده، مدیر مجموعه موج‌های آبی، با تأکید بر این مسئله می‌گوید: همین خبر دارد به ما ضربه می‌زند. مردم در دهه آخر صفر استقبال خوبی از مجموعه ما داشتند، اما متأسفانه الان یکی‌دو‌هفته‌ای است که خبر پیک ششم کرونا آن‌ها را ترسانده است.

وی می‌افزاید: ما مجوز بازگشایی با ظرفیت ۵۰‌درصد را داریم، اما متأسفانه به‌خاطر همین ترس و عدم اعتماد الان در روز‌های معمولی با ظرفیت ۱۰‌تا‌۱۵‌درصد کار می‌کنیم و در روز‌های پنجشنبه و جمعه این استقبال به ۲۰‌درصد می‌رسد. علیزاده خاطرنشان می‌کند: تعرفه ما در سال‌۹۶ مبلغ ۶۰‌هزار تومان بوده است و امسال که از آن‌موقع همه هزینه‌ها ۱۰۰‌برابر شده، ما مبلغ ۱۰۰‌هزار تومان از هر نفر بابت ورودی با زمان آزاد می‌گیریم. وی تصریح می‌کند: الان یک استخر بابت ۳‌ساعت، ۱۰۰‌هزار تومان پول می‌گیرد.

استخرها؛ چشم‌انتظار پایان بحران

به نظر می‌رسد از روز ابتدایی آغاز بحران همه‌گیری کرونا، تنها‌رشته ورزشی که ۱۰۰‌درصد ضربه خورد، همین رشته شنا و ورزش‌های آبی بود؛ چرا‌که در طول این مدت یک‌سال‌و‌اندی، بیشتر رشته‌های ورزشی فعالیت‌های خود را در برهه‌های مختلف زمانی آغاز کردند، اما استخر‌ها و مجموعه‌های آبی هیچ‌گاه نتوانستند به‌طور‌قطع بازگشایی شوند و اعتماد مردم ترسیده از کووید‌۱۹ را جلب کنند. شاید در این وضعیت، تنها‌آینده روشنی که بتوان برای این مجموعه‌ها ترسیم کرد، آینده بدون کرونا باشد؛ همین و بس.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->